شهردار مشهد مقدس: محور کار ما در مدیریت شهری ارتقای محیط زیست است ترافیک سنگین و پرحجم در مسیر‌های خروجی مشهد (۱۳ فروردین ۱۴۰۴) | پلیس: مردم از رانندگی شتاب‌زده پرهیز کنند سرویس‌دهی ویژه مترو مشهد در روز طبیعت (۱۳ فروردین ۱۴۰۴) لغو رویداد «نورنما» در میدان شهدا مشهد در پی بارش باران(۱۲ فروردین ۱۴۰۴) اطلاعیه پارکینگ پارک جنگلی وکیل آباد مشهد برای روز طبیعت (۱۳ فروردین ۱۴۰۴) ویدئو| تجربه دل‌انگیز زیارت امام رضا(ع) در جشنواره گل ره باغ رضوان ۲۱۵ بازرس بهداشت محیط در مشهد، آماده نظارت ویژه در روز طبیعت آمادگی مدیریت شهری مشهد برای خدمت‌رسانی به شهروندان در روز طبیعت پروژه‌های تاثیرگذار مدیریت شهری مشهد در زمینه توسعه فضای سبز | مشهد در زمینه فضای سبز پیشرو است پیش بینی حدود ۳۵۰ دستگاه اتوبوس برای سرویس‌دهی به مراکز تفرجگاهی مشهد پایش لحظه‌ای ترافیک مشهد در ایام خاص با تجهیزات هوشمند پیش‌بینی جمع‌آوری ۱۹۰۰ تن زباله در مشهد همزمان با روز طبیعت آماده‌باش نیروهای فضای سبز مشهد همزمان با روز طبیعت مشهد الگوی ملی زیباسازی شهری است محمد معتمدی: رویداد «نورنما» گامی مثبت و امیدآفرین در مشهد است برنامه‌های متنوع شهرداری مشهد برای ایجاد «شادی مومنانه» در ماه رمضان مشارکت بیش از ۱۱ هزار نفر در پویش مردمی «مشهد مهربان» برپایی ۱۷ ایستگاه استقبال از زائران در جاده‌های خراسان رضوی آماده‌سازی ۳۹ بوستان شهری مشهد برای روز طبیعت آلودگی هوای مشهد در ۱۰ منطقه (۱۱ فروردین ۱۴۰۴) استاندار خراسان رضوی: تشکیل باشگاه حرفه‌ای برای ورزش مشهد اولویت است + فیلم
سرخط خبرها

اختصاص ۳۲۷‌میلیارد تومان یارانه به اتوبوس رانی مشهد در سال ۱۴۰۰

  • کد خبر: ۶۳۵۲۱
  • ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۶
اختصاص ۳۲۷‌میلیارد تومان یارانه به اتوبوس رانی مشهد در سال ۱۴۰۰
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد گفت: یارانه کمکی شهرداری به سازمان اتوبوس رانی برای امسال درصورتی که افزایش مسافر نداشته باشیم ۳۲۷ میلیارد تومان تعیین شده است.
لاله سادات کوثری | شهرآرانیوز  - رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد گفت: یارانه کمکی شهرداری به سازمان اتوبوس رانی برای امسال درصورتی که افزایش مسافر نداشته باشیم ۳۲۷ میلیارد تومان تعیین شده است.

بتول گندمی در گفتگو با شهرآرا افزود: سال گذشته یارانه کمکی شهرداری به سازمان اتوبوس رانی با رشد ۵/۲ برابری به ۲۲۱ میلیارد تومان رسید و این در حالی است که مجموع درآمد ما در این حوزه ۹۲ میلیارد تومان برآورد شده است.
وی ادامه داد: در بودجه سال ۹۹ پیش بینی شده بود ۸۵ میلیارد تومان به سازمان اتوبوس رانی بابت مابه التفاوت یارانه تمام شده اختصاص یابد، اما این رقم با توجه به شرایط کرونا از ۸۵ میلیارد تومان به ۲۲۱ میلیارد تومان افزایش یافت.

وی با بیان اینکه موضوع هوشمندسازی بهای خدمات اتوبوس رانی اواخر سال گذشته با طرح پیشنهادی اعضا در دستورکار قرار گرفت افزود: شهرداری برای به روز کردن فناوری من کارت در داخل اتوبوس‌ها در یک برنامه سه ساله ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار مد نظر قرار داده است. دلیل اختصاص این اعتبار به روز کردن فناوری ده ساله من کارت از نظر نرم افزاری و سخت افزاری بود.


به روز رسانی من کارت در دستور کار

وی یادآور شد: بر اساس مصوبه سال ۹۹ برای هر سفر شهروند در اتوبوس معادل ۷۵۰ تومان از وی هزینه سفر دریافت کرده ایم. با این شرایط تورمی هرچه جلوتر می‌رویم سهم پرداختی شهروندان کمتر می‌شود. از آن طرف هم شرایط اقتصادی نمی‌گذارد افزایش بهای خدمات داشته باشیم. به همین دلیل بحث دریافت نکردن بهای خدمات از شهروندان در اتوبوس به جای به روزرسانی سخت افزاری و نرم افزاری فناوری من کارت مطرح شد که بررسی معایب و محاسن آن نیز در دستورکار قرار گرفت. گندمی با بیان اینکه قرار شد این طرح به شهرداری فرستاده شود و شهرداری با همکاری مرکز پژوهش‌های شورای شهر و کارگروه فناوری اطلاعات کمیسیون برنامه و بودجه شورا، مطالعات را انجام دهد گفت: قرار است شهرداری تا پایان اردیبهشت امسال نتیجه مطالعات را ارائه دهد، سپس تصمیم نهایی گرفته شود.
 
وی اظهار کرد: اکنون حدود ۶ میلیون من کارت در اختیار شهروندان قرار دارد. هزینه تمام شده یک من کارت برای شهرداری حدود ۲۵ هزار تومان است، اما تکلیف شورا به شهرداری، فروش من کارت به قیمت ۱۵ هزار تومان است و ما به التفاوت آن را شهرداری باید بپردازد. در سال گذشته نیز حدود ۲۰۰ هزار من کارت دیگر به شهروندان فروخته شد. رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تصریح کرد: بسیاری از پروژه‌های عمرانی در دست ساخت در مشهد در راستای افزایش امید به زندگی است. در سال ۹۸ و ۹۹ نهضت آسفالت را خصوصا برای مناطق مختلف انجام دادیم و این یک نمونه ارتقای کیفیت زندگی است. گندمی افزود: تلاش کردیم سطح ترافیک شهری را با ساخت تقاطع غیر همسطح روان‌تر کنیم که این عامل نیز باعث افزایش کیفیت زندگی خواهد شد؛ ضمن اینکه توسعه فضای سبز یا افزایش پارک‌های محلی نیز در همین راستاست.

وی بیان کرد: در خیلی از سرانه‌ها هنوز وضعیت خوبی نداریم. هنوز یک پارک مناسب ویژه کودکان معلول نداریم. یکی از دغدغه‌های مهم شورای آینده باید همین باشد که برای موضوع کیفیت زندگی اقشار متفاوت، فکر و خلأ‌های موجود در شهر را برطرف کند. وی تأکید کرد: سالانه ۱۶۰ تا ۱۷۰ شهروند مشهدی به دلیل تصادفات درون شهری آسیب می‌بینند و فوت می‌کنند. برای کاهش این آمار باید در بخش آموزش شهروندی و فرهنگ شهرنشینی فرهنگ سازی شود و بخش دیگر آن اقدامات عملیاتی است که باید حوزه عمران شهرداری انجام دهد. عضو شورای شهر مشهد اظهار کرد: مشهد شهری زیارتی است و درآمد بخشی از مردم از راه حضور زائر در مشهد است. بخش مهمی از این کسب درآمد در سال ۹۹ برای خیلی از شهروندان به دلیل شرایط کرونا قطع شد. اما شورا و شهرداری در حد توان و وظایف خود تلاش کردند در این شرایط سخت اقتصادی، فشار کمتری به مردم وارد شود.


عملکرد موفق در حوزه توس و نقد فرهنگی

گندمی با بیان اینکه نقد‌هایی بر عملکرد‌های حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی دارم افزود: کارنامه ما در این بخش کارنامه‌ای پذیرفتنی نیست. این ضعف هم به شورا و هم به شهرداری برمی گردد. من هم وظیفه دارم در این بخش به کوتاهی‌ها اشاره کنم. در این بخش آن ایستادگی را که مردم از ما انتظار داشتند ندیدند یا کم دیدند. در بحث شهر امید و زندگی یکی دیگر از مؤلفه‌هایی که مردم از ما انتظار داشتند بحث شادی و نشاط اجتماعی بود.
 
با وجود اینکه در این بخش نیز عملکردی وجود دارد، اما عملکرد مطلوب وعده داده شده را نداشتیم. وی تصریح کرد: شهروندان یادشان باشد اگر در بخش‌هایی گام‌هایی را که باید برمی داشتیم برنداشتیم، در عوض کار‌های فرهنگی شاخصی هم داشته ایم که بی نظیر و بدون مانند بوده است، همانند توجه این دوره شورا به حوزه توس. احیای توس و پرداختن به ظرفیت‌های توس، کار بسیار بزرگی است. در این حوزه کار‌های بزرگی انجام شده، از جمله اینکه آموزش شاهنامه در مدارس مشهد و گسترش آن به استان‌ها و شهر‌های دیگر نمود موفقیت ما در این حوزه است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->